יום שישי, 13 בנובמבר 2009

"בטחון זה חשוב, אך יש לשנות סדרי עדיפויות "

"המטרה שלנו היא להביא עוד 300 אלף איש לגליל ועוד 300 איש לנגב עד שנת 2020"
כשאני אומר שזו המטרה שלנו, אומרים לי למה אתה מכריז על מספר כל כך גדול, אחרי זה יבחנו אותנו וישפטו אותנו ואני עונה שאנחנו יכולים לעשות את זה אם נהיה כולנו מחויבים לאותה המטרה. נמצאים כאן הערב מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, ביחד עם הממשלה כולה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה על שינוי בסדרי העדיפויות שלנו. אם נמשיך באותה מתכונת של העברת כל הכסף רק לביטחון לא יישאר כסף למה שהיינו רוצים שיקרה וזה כלכלה.
אני לא אומר שהביטחון הוא לא נושא חשוב, כיהנתי בשורה של תפקידים שחשפו אותי לנושא ואני יודע שלא כל תקציב הביטחון הוא ביטחון. יש דברים שאפשר לעשות אחרת וצריך לעשות אחרת וצריך להבין שהפוטנציאל של קיומנו כאן הוא פיתוח הנגב והגליל, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להשאיר אנשים שם ולהביא אנשים חדשים ואת זה נעשה באמצעות פרויקטים מחוללי שינוי .
לפני מספר שעות סיימתי פגישה עם ועדה בנושא הקמת בית ספר לרפואה בצפת, זה יהיה העוגן להקמת אוניברסיטה בגליל. אני לפעמים אומר לחברי בנגב -אתם אנשים מאושרים יש לכם בית חולים מצוין, אוניברסיטה ורכבת לשמחתי היה לי חלק בהחלטה על הרחבת כביש 6 והרכבת אבל לתושבי הגליל אין את הדברים האלה והקמתם לוקחת זמן. בגליל אין להם רכבת ולא אוניברסיטה. בימים האלה ממש צפויה להתקבל ההחלטה על הפרויקטים הללו ואין ספק שפרויקט כמו רכבת לגליל הוא פרויקט מחולל שינוי. אנחנו רוצים לעשות את הכל כדי שאנשים יוכלו לגור שם בתנאים טובים ועדיין לעבוד רחוק אני מאמין שזה אפשרי. קחו לדוגמה את הרכבת לאילת, כשאני מדבר בארה"ב או באירופה על רכבת של 170 ק"מ הם צוחקים, אצלם זה משהו שאפשר לעשות תוך שנה וחצי, אצלנו לא. מתמזמזים בקבלת החלטות ויש גופים אינטרסנטיים שזה יפגע בהם ולכן הם מעכבים. נוכחותכם כאן הערב בכנס הזה מהווה בעבורי את השינוי, אבל השינוי הזה קורה גם על ידי תנועות חוץ פרלמנטריות, את המעשה הזה הצליחה לעשות תנועת אור והיא הדביקה את כולם - הממשלה והציבור הם הצליחו להביא גרעינים וצעירים.
אנחנו צריכים לחשוב גם מה עושים ברמה השוטפת, אנחנו הולכים עם הסוכנות היהודית לקחת את כל מרכזי הקליטה בנגב ובגליל ולהביא קבוצות צעירות שיתיישבו שם, אנחנו פועלים להקמת יישובים חדשים, רק לאחרונה קיבלה הממשלה החלטה היסטורית על גרעיני התיישבות ואנחנו צריכים לתת להם את התקווה שדברים הולכים לקרות.
בתקופה הקרובה נצא לתוכנית אדירה עם משרד התמ"צ בראשות בנימין (פואד) בן אליעזר לשדרוג אזורי תעשייה ולשדרוג שווקים בנגב ובגליל. אנחנו נייצר תעסוקה דיור חינוך ואפילו תרבות פנאי, אנחנו נעזור להקים אפילו מכוני כושר כדי לקדם תרבות פנאי. אנחנו עובדים בימים אלה ביחד עם משרד הביטחון על מנת לתת את המענה האזרחי להעברת בסיסי צהל לנגב, לאותם אנשי קבע יש נשים עובדות שרוצות לדעת מה יהיה איתן, החלטנו על הקמת מרכז הסברה שייתן מענה אחד מרוכז לכולם. כל אחד יוכל ללמוד במרכז הזה מה האפשרויות שלו בתחום התעסוקה ובתחום החינוך .

עם זאת, לצערי לא תמיד הממשלה עובדת בסנכרון מלא, בעוד אני נלחם למתג את הנגב, המשרד לביטחון פנים מייצר תמונה של המערב הפרוע בנגב כדי לקבל תוספת תקציב, אנחנו צריכים להפסיק לדבר בכמה קולות.

לסיום אני רוצה להודות לפרופ' נוריאל רוביני על בואו לישראל ועל המחוייבות שלו לנושא ההתיישבות. אני יודע שהיית בעבר בישראל אבל אני חושב שהביקור הזה מיוחד, כי באת לעודד את כל האחרים בנושא ההתיישבות ואני מודה לך במיוחד על בואך ועל המחוייבות שלך, שאני בטוח שתסחוף רבים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger

סה"כ צפיות בדף